top of page
proužek2.jpg

Arthur Poutignat

FRA

2. 6. 19:00 VR simulator

Projekt tajné odysey do dřevěného domku vypráví prostřednictvím imerzivní virtuální reality o nelegálním obchodu s otroky v Togu v 19. století. Hybridní projekt je založen na výzkumu památky zapsané na seznamu UNESCO, ve skutečnosti ale opuštěné a ve stavu rozkladu, odrážející také erozi paměti spojenou s touto důležitou kapitolou lidské historie. Pomocí současných technologií rozvíjí umělec místopisné vyprávění o paradoxně málo probádaných historických kontextech kolonizační praxe, která v této strategické oblasti Agbodrafo (Porto Seguro) nese své následky dodnes.
Scénář virtuálních sekvencí je inspirován historickým románem Kangniho Alema Esclaves (JC Lattès, 2009), kde jsou některé postavy fiktivní. Obsah sekvencí je rozvíjen ve spojení s etnografickým průzkumem založeným na sbírce příběhů spojených s historií tajného obchodu s otroky a jeho současnou reinterpretací, přičemž důležitá role je věnovaná práci s pamětí.
Umělecký výzkum je spoluprací, na níž se podíleli Gaetan Noussouglo (divadelní režisér, Togo), Marcel Djondo (divadelní režisér, Togo), Michel Goehakue (historik, Togo), Kangni Alem (spisovatel, Togo), Bernard Muller (antropolog, Francie) v režii Arthura Poutignata (vizuální umělec, Francie) a v programu Victora Schmidta (vizuální umělec, Francie), s laskavým svolením k použití textu od Kangni Alema a jako součást širšího divadelního projektu Zomayi.
Projekt je realizován s podporou Région Grand Est

proužek1.jpg
Y_dno_B.jpg

Arthur Poutignat je intermediální umělec, který žije a pracuje ve Štrasburku. Vyvinul umělecký přístup, který klade neviditelnost jako předpoklad viditelnosti. Jeho výzkumy ho vedou k tomu, aby se tázal a odkazoval na širokou škálu interdisciplinárních a estetických oblastí. Své práce vystavoval ve Francii i v zahraničí, v Bruselu, Praze, Lipsku, Paříži a Plzni. Je iniciátorem a uměleckým ředitelem uměleckého festivalu Arts Mutants, který se od roku 2011 každoročně koná ve Štrasburku. Jeho práce ho přivedla k zájmu o spolutvorbu a umělecký výzkum, který zpochybňuje vztah mezi veřejností, kulturou a uměleckým dílem mimo výstavní kontext.

bottom of page